 |
|
Veure tema anterior :: Veure tema següent |
Autor |
Missatge |
Joana Invitat
|
Publicat: Dj Mar 11, 2004 12:07 pm Assumpte: Autovia No! |
|
|
Estic a favor de que es millorin les carreteres, pero de cap manera puc entendre que es faci l'autovia Inca-Manacor. Autovia No! |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Taximan Invitat
|
Publicat: Dj Mar 11, 2004 8:57 pm Assumpte: Volem Carreteres Segures |
|
|
Desde la Plataforma Volem Carreteres Segures http://www.carreteras-seguras.com también recogemos firmas porque somos más los que estamos a favor de habilitar carreteras seguras que los que quieren continuar con esta situación de peligro. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Ricardo Invitat
|
Publicat: Dv Mar 12, 2004 1:24 pm Assumpte: Re: Volem Carreteres Segures |
|
|
Taximan escrigué: | Desde la Plataforma Volem Carreteres Segures http://www.carreteras-seguras.com también recogemos firmas porque somos más los que estamos a favor de habilitar carreteras seguras que los que quieren continuar con esta situación de peligro. |
Esta Plataforma esta financiada por el PP y no representa a nadie serio. ¿Que tiene que ver la seguridad vial con la Autovia Inca-Manacor? |
|
Tornar a dalt |
|
 |
somera
Registrat: 06 Des 2003 Missatges: 70 Ubicació: Serra de Tramuntana
|
Publicat: Ds Mar 13, 2004 5:15 pm Assumpte: El GOB destaca la transcendència ambiental de les eleccions |
|
|
EL GOB DESTACA LA TRANSCENDÈNCIA AMBIENTAL PER A LES ILLES BALEARS D'AQUESTES ELECCIONS GENERALS (9 de març de 2004)
A pesar que la major de competències en temes ambientals i territorials corresponen a les comunitats autònomes, la realitat es que l'administració central conserva importants paquets competencials.
Als darrers anys, però a causa del deficient finançament de les autonomies l'estat "de facto" ha assumit la possibilitat de marcar l'acció de les CC.AA. a través del finançament o no de determinades actuacions (és el que passa , per exemple, del Conveni de Carreteres).
A part d'aquest fet, la realitat és que l'estat manté encara competències transcendits en aspectes com ports, aeroports i litoral, etc. temes absolutament fonamentals per al present i futur ambiental i econòmic de les Illes Balears.
Per aquesta motius, aquestes eleccions generals són especialment transcendents pel que fa a al protecció i conservació del medi ambient i els recursos naturals de les nostres illes.
Avui presentam un document que hem remès a partits i entitats on se parlen dels principals aspectes ambientals que ens jugam amb aquestes eleccions generals.
LES ELECCIONS GENERALS DEL 14-M I EL MEDI AMBIENT DE LES BALEARS
Segurament aquestes eleccions generals són especialment transcendents pel que fa a al protecció i conservació del medi ambient i els recursos naturals de les nostres illes.
A més de les conseqüències ambientals i territorials de les polítiques econòmiques i fiscals del govern espanyol, la realitat és que Madrid conserva competències molt importants en aquests temes.
PORTS:
Els ports que depenen de l'estat són els ports més importants de les Balears (Palma, Alcúdia. Maó, Eivissa i Formentera). De totes maneres les CCAA trien els presidents i per tant tenen una notable influència.
AEROPORTS
La porta d'entrada més importants de les Illes Balears són els aeroports. La seva capacitat d'acollida marca les possibilitats d'entrada de turistes i per tant de la principal activitats econòmica. El Ministeri de Foment és qui tramita i aprova les ampliacions i els Plans especials. Les darreres ampliacions són un bon exemple del a importància d'aquesta competència.
Proposta:
. paralitzar les macro-ampliacions dels aeroports
. transferir les competències de gestió aeroportuària a les CCAA
LITORAL
La Llei de Costes i la Constitució consagra les competències estatals en temes de costes, concretament pel que fa al domini públic marítmo-terrestre (platges, dunes, la mar) En aquests sentit de l'Administració estatal hi depenen les autoritzacions i les concessions dins el domini públic, les obres públiques (passejos, accessos...) regeneració de platges, etc.
Proposta:
. Frenar la construcció de passejos i platges artificials
. Transferir les competències de gestió aeroportuària les CCAA
ESPAIS NATURALS
La competència estatal en aquest tema se redueix, a més de la legislació bàsica, en la declaració de parcs nacionals, el seu finançament, mentre que la gestió es compartida amb les CCAA. Al cas de les Balears l'arxipèlag de Cabrera és l'únic parc nacional existent.
L'estat també té competències en la declaració i gestió de reserves marines en aigües exteriors.
Igualment l'estat té la competència de pesca en aigües exteriors.
PLANIFICACIÓ ENERGÈTICA
A pesar de les competències territorials que té el govern de les illes Balears, les polítiques energètiques (potència, combustibles, infrastructures de proveïment...) depenen del Govern central (maldament sigui una planificació indicativa).
En el cas concret de Mallorca, l'estat té la competència d'estendre el cable elèctric de connexió amb la península, la construcció del gasoducte, la instal·lació de noves centrals. noves centrals
Proposta:
. Canviar el punt d'arribada del gasoducte i dur-lo cap al Dic de l'Oest
. Renunciar al cable
. Fer un pla d'inversions en energia solar
EL FINANÇAMENT I LA CONSTRUCCIÓ DE LA XARXA BÀSICA DE CARRETERES (AUTOPISTES)
Encara que la CA té les competències de carreteres Bàsicament el Consell Insular) , la realitat és que la manca de finançament històric ha fet que Madrid recuperàs "de facto" les competències, via conveni, de finançament. Aquest fet implica també la tramitació i contractació de les obres. La construcció de les 7 noves autovies depèn realment de Madrid.
En concret el Conveni de Carreteres inclou projectes especialment impactants com:
. Autovia Inca - Manacor
. Autopista: 2ª Via de Cintura
. Autovia Inca - Sa Pobla
. Autovia: Palma - UIB,
. Autovia: S'Arenal - Llucmajor,
. Autovia-Variant de Llucmajor,
. Autovia: Palmanova - Peguera
Tot un seguit de projectes que a més de suposar un consum de territori brutal (2.000 ha), és l'expressió d'un model econòmic i territorial fonamentat en el transport privat en l'extensió del turisme i les urbanitzacions per tot arreu.
Proposta: aturar aquest conveni a favor de millores de les actuals carreteres i apostar pel ferrocarril.
INVERSIONS EN FERROCARRIL
No només hi ha hagut una paralització, per part del Govern de les Illes Balears, de les inversions en ferrocarril, sinó que a les balears no arriben inversions del Pla estatal en matèria ferroviària.
Proposta:
. dotar a les Balears d'inversions per estendre la xarxa de ferrocarril i
millorar el servei actual
FINANÇAMENT DE LES DESSALADORES
D'acord amb el Pla Hidrològic el finançament de les grans infrastructures hidríques depenen de Madrid. En el cas de les Balears s'inclou les 4 noves dessaladores, concretament a Alcúdia, Andratx, Santa Eulàlia i Ciutadella, a més del transvasament de Sa Costera.
En definitiva noves infrastructures per a permetre nous creixement i que suposen un elevat consum energètic.
Proposta:
- modificar el pla hidrològic
- aturar la construcció de noves dessaladores
- invertir en gestió de la demanda i reutilització d'aigües
LEGISLACIÓ BÀSICA
La constitució reconeix a l'estat la competència en legislació bàsica de gran part de matèries ambientals i territorials. A les comunitats autònomes les correspon el desenvolupament normatiu complementari i la seva execució.
Així l'estat té competència legislativa bàsica en matèries tal com: espais naturals, costes, aigües, sòl, residus, ports, aeroports, energia, transports, pesca, etc.
POLÍTICA PRESSUPOSTARIA
El deficient finançament de les comunitats autònomes i dels Ajuntaments fa que l'estat recuperi de facto moltes de les competències autonòmiques a través de l'aportació econòmica.
Aquest fet acaba desvirtuant les competències de les comunitats autònomes, ja que el deficient finançament afecta negativament la gestió que en fas les autonomies.
POLÍTICA D'ORDRE PÚBLIC
Un fet, rebutjable, lligat a les accions en defensa del medi ambient i la pau, ha estat ha estat la resposta que la Delegació del Govern a les Balears així com el Ministeris de l'Interior han duit a terme.
Es tracta de les sancions que s'han imposat a accions pacífiques de rebuig o de discrepància contra determinades polítiques ambientals. El resultat de tot això han estat multes milionàries a les persones que han protagonitzat aquestes accions. Vet aquí algunes d'elles:
. Acció directa contra la regeneració de la platja de Can Picafort: es tracta d'una actuació del GOB que va acabar amb 12 multes que sumaven un total de 2 milions de pessetes. Les sancions han estat recurrides davant els tribunals de Justícia
. L'activista del GOB Joan Amer va ser sancionat amb una multa de 500.000 pessetes per botar al camp del Mallorca amb una pancarta de "NO a la Guerra".
. Recentment 14 activistes de la Plataforma de Costitx contra l'Autovia Inca - Manacor foren sancionat amb una multa de 3.000 euros cada un per fer una acció pacifica de protesta al final d'un ple on l'Ajuntament discutia sobre el seu posicionament de l'autovia |
|
Tornar a dalt |
|
 |
somera
Registrat: 06 Des 2003 Missatges: 70 Ubicació: Serra de Tramuntana
|
Publicat: Dt Mar 16, 2004 2:23 pm Assumpte: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
Al saber que Francesc Antich dificultarà la financiació del Govern central a les carretes projectades pel Govern Balear, vaig pensar que era una bona notícia, pot-ser no es farà l'Autovia Inca Manacor, em vaig dir. Però després de reflexionar, pens que aquest plantejament, des d'una òptica nacional balear, va en contra de la nostra autonomia i es una rèplica de la política que portà el PP en contra del Pacte de Progrés. S'hauran de trobar altres solucions, si pot ser consensudes millor, per avançar en l'aprofundiment autonòmic plantejat pel PSOE durant la campanya. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
soca Invitat
|
Publicat: Dc Mar 17, 2004 12:00 pm Assumpte: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
Sembla que UM ja l'està reconsiderant. Els diaris d'avui informen que na Munar es desentén de les Autovies i ara diu que és un problema del PP. Si ho haguessin dit durant la campanya electoral segur que haguesin tret més vots. Quina habilitat té la super-presidenta per posar-se al costat dels guanyadors. Serà per l'interès de Mallorca? |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Regalat Invitat
|
Publicat: Dc Mar 17, 2004 8:31 pm Assumpte: Model territorial, UM y Asfaltos Munar, Sociedad Limitada |
|
|
La vida sigue igual. Costitx fo ever |
|
Tornar a dalt |
|
 |
J. Coll Invitat
|
Publicat: Dj Mar 18, 2004 9:02 am Assumpte: Re: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
somera escrigué: | Al saber que Francesc Antich dificultarà la financiació del Govern central a les carretes projectades pel Govern Balear, vaig pensar que era una bona notícia, pot-ser no es farà l'Autovia Inca Manacor, em vaig dir. Però després de reflexionar, pens que aquest plantejament, des d'una òptica nacional balear, va en contra de la nostra autonomia i es una rèplica de la política que portà el PP en contra del Pacte de Progrés. S'hauran de trobar altres solucions, si pot ser consensudes millor, per avançar en l'aprofundiment autonòmic plantejat pel PSOE durant la campanya. |
Ei Somera, sembla que has inspirat al director del Diario de Mallorca. Aquí va article de José E. Iglesias:
CARTA AL LECTOR: Madrid-Palma
JOSÉ E. IGLESIAS
Cargos del PSOE balear, afectados por el síndrome bíblico de Lázaro, se han puesto a deshojar la margarita de los proyectos millonarios del Govern balear que Madrid prometió financiar antes de que el PP perdiera las elecciones, que son muchos y tan costosos como polémicos. Permítanme que tilde como mínimo de fuera de lugar y absolutamente reprochables estas declaraciones, de largo tufo revanchista, fruto de una euforia postelectoral desatada y poco meditada. ¿Debemos recordar a estas alturas que el Govern actual es absolutamente legítimo y deben respetarse las competencias propias de este país que le toca administrar? No voy a ser yo quien defienda la autovía Inca-Manacor, porque resulta indefendible. Considero bastante más acertada la vía directa desde Palma, y no creo que fuera más dañina para el medio ambiente que el manido desdoblamiento, incluso es posible que menos arriesgada. Pero de ahí a la intromisión en las competencias autonómicas media un abismo (¿recuerdan la anterior legislatura?). La solución pasa por la negociación desde el respeto mutuo entre ambas administraciones. Y ya en casa, el Govern debería abrir un período de reflexión sobre estos macro proyectos tan contestados. Hay alternativas más lógicas, serviciales y menos agresivas. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
somera
Registrat: 06 Des 2003 Missatges: 70 Ubicació: Serra de Tramuntana
|
Publicat: Dj Mar 18, 2004 10:17 pm Assumpte: Re: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
J. Coll escrigué: | Ei Somera, sembla que has inspirat al director del Diario de Mallorca. |
Quin gran honor! En tot cas, frases com "afectados por el síndrome bíblico de Lázaro" o "Permítanme que tilde como mínimo de fuera de lugar" son de collita seva. Quin llenguatge més florit. En Josep Iglesias, a més de bon periodista es un gran expert en museus, baluards i en serres de tota mida  |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Ricard Invitat
|
Publicat: Dv Mar 19, 2004 12:02 pm Assumpte: Re: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
soca escrigué: | Sembla que UM ja l'està reconsiderant. Els diaris d'avui informen que na Munar es desentén de les Autovies i ara diu que és un problema del PP. Si ho haguessin dit durant la campanya electoral segur que haguesin tret més vots. Quina habilitat té la super-presidenta per posar-se al costat dels guanyadors. Serà per l'interès de Mallorca? |
UM ha de reconsiderar els seu paper. En cas contrari, el desastre electoral està servit. Analitzem els resultats de les darreres eleccions generals. Dolça Mulet, consellera de Cultura del Consell de Mallorca obtè com a candidata al Senat per UM el 3,87% dels vots. Per la seva banda, la llista al Congrès encapçalada per Josep Lliteres, director Insular de Relacions Institucionals del Consell de Mallorca, obtè un 2,23% del total balear. S'ha de tenir en compte que tots dos candidats han comptat amb el suport pagat de la premsa i han usat i abusat dels seus càrrecs al Consell de Mallorca per promocionar-se i dedicar-se prioritariament, sobretot en Lliteres, a les feines electorals i de partit, deixant de banda les responsabilitats lligades als seus càrrecs. El resultat de tot això un desastre electoral que es el principi del final d'UM. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
soca Invitat
|
Publicat: Dt Mar 23, 2004 1:01 pm Assumpte: Re: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
Ricard escrigué: | S'ha de tenir en compte que tots dos candidats han comptat amb el suport pagat de la premsa i han usat i abusat dels seus càrrecs al Consell de Mallorca per promocionar-se i dedicar-se prioritariament, sobretot en Lliteres, a les feines electorals i de partit, deixant de banda les responsabilitats lligades als seus càrrecs. El resultat de tot això un desastre electoral que es el principi del final d'UM. |
La premsa d'avui ho confirma al informar de la presentació de l'actuació que portarà a terme el Departament de Cultura del Consell de Mallorca. De fet, no es va presentar res de res i ho justifiquen dient que l'anterior equip els hi va deixar un gran desgavell i que ara hi estan posant ordre. Ah sí, anunciaren que a més de fer circuits culturals per les noves autovies volen fer una pàgina web, què moderns!, però d'administració digital res de res. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Barrat Invitat
|
Publicat: Dj Mar 25, 2004 8:12 pm Assumpte: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
Avui el President Matas ha dit que podria renunciar a ralitzar l'autovia Inca-Manacor a canvi de mantenir els altres projectes. El GOB ha reaccionat rapidament amb aquest comunicat:
SEGONS EL GOB TAMBÉ S'HA D'ATURAR ALTRES PROJECTES
La proposta que avui ha llençat el president del Govern, Jaume Matas d'aturar l'autovia entre Inca i Manacor a canvi de mantenir tots els altres projectes d'autopistes no és acceptable segons el GOB.
Tot i que és positiu que en Jaume Matas anunciï que no executarà aquest projecte, la realitat és que aquesta aturada no s'ha d'hipotecar al manteniment de les altres autopistes (2n Cinturó, Inca-Sa Pobla, Palmanova-Peguera, etc.)
Per al GOB és totalment insuficient aquesta proposat d'aturar únicament l'autovia, ja que és imprescindible aturar altres projectes igualment importants i innecessaris.
En tot cas paral·lelament a això s'ha de produir la reforma del Pla de Carreteres, que és l'instrument legal que dóna cobertura legal a la construcció dels nous vials. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Francesc Invitat
|
Publicat: Dj Mar 25, 2004 10:30 pm Assumpte: Sobre el resultat del 25 de maig i les autopistes |
|
|
Estic cansat de sentir que "els resultats a les passades eleccions autonòmiques varen aprovar el pla de carreteres".Això és molt discutible. Hem de recordar que la balança a favor del PP se va decantar a Eivissa i Formentera, ja que a Mallorca el pacte de pogrés s´hagues pogut repetir(els partits que el formaven varen superar al PP). És a dir, a l´illa de Mallorca el projecte del partit popular no va tenir la majoria que ara tant prediquen. El programa de carreteres d´unió mallorquina apostava pels desdoblaments i no per les autovies. Pensem que això no és com una "ecotaxa" o qualsevol altre llei que en el futur pot ser derogada o modificada. Les autovies són irreversibles, per tant pens que s´haurien d´aprovar des d´un amplia majoria o consens. Si és un "pla de carreteres per Mallorca" els vots d´aquesta illa no el varen recolzar a les urnes. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
somera
Registrat: 06 Des 2003 Missatges: 70 Ubicació: Serra de Tramuntana
|
Publicat: Dv Mar 26, 2004 9:36 am Assumpte: Han de reconsiderar el PP i UM el seu model territorial? |
|
|
Finalment sembla que el consens s'imposa i no es farà l'Autovia Inca-Manacor. Això s'ha de celebrar! |
|
Tornar a dalt |
|
 |
Marratxiner
Registrat: 16 Gen 2004 Missatges: 180
|
Publicat: Dv Mar 26, 2004 6:37 pm Assumpte: |
|
|
ejjeje...no voldria ser reputa, somera, però crec que una patita medalla si que ens la mereixem...ejeje  _________________ (www.ARAISEMPRE.org/)=El calendari d'actes reinvindicatius a ses illes!
(www.RACOCATALA.com/) =Forum de discussió dels Països Catalans
(www.FREECATALONIA.com/) =Difusió de la nostra situació a la resta del món. |
|
Tornar a dalt |
|
 |
|
|
No pots publicar nous temes en aquest fòrum No pots respondre a temes en aquest fòrum No pots editar els teus missatges en aquest fòrum No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum No pots votar a les enquestes en aquest fòrum
|
|