BalearWeb
═ndex del F˛rum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessiˇ per veure els teus missatges privatsInicia una sessiˇ per veure els teus missatges privats   Iniciar SessiˇIniciar Sessiˇ 

Viure NOM╔S en catalÓ.

Publicar un tema nou   Respondre al tema    ═ndex del F˛rum de BalearWeb -> Mallorca
Veure tema anterior :: Veure tema segŘent  
Autor Missatge
ATUPUEBLO.com
Invitat

MissatgePublicat: Ds Gen 29, 2005 5:54 pm    Assumpte: Viure NOM╔S en catalÓ. Respondre citant

Vos imaginau que a Malllorca no existÝs el castellÓ? Poder viure nomÚs en catalÓ?
╔s un somni irrealitzable, o potser no?

Els forasters no s'interessen pel catalÓ, a part de perquŔ no els surt dels collons, perquŔ NO HO NECESSITEN. QuŔ fa qualsevol mallorquÝ per dirigir-se a una persona al carrer? PARLA CASTELL└. Com estan la majoria de comeršos? EN CASTELL└, i els que estan en catalÓ tambÚ ho estan en castellÓ. NomÚs han de parlar castellÓ per viure.
QuŔ haurÝem de fer? HaurÚm de fer que a Mallorca la ┌NICA LLENGUA fˇs la catalana.
Per quŔ nosaltres, estant a casa nostra, hem de canviar de llengua i ells no?
Tot en catalÓ. Ignorem el castellÓ. Ja veurÝeu que prest que parlarien catalÓ o se'n tornarien al seu poble.
Feis la prova: parlau nomÚs catalÓ uns dies, mirau TV etc nomÚs en catalÓ. I si us agrada, per quŔ no fer-ho per sempre?
Ja que ells no es prenen la molŔstia de parlar-nos en la nostra llengua, nosaltres tampoc ho hem de fer en la seva.
ACCIË!
Tornar a dalt
jaumet
Invitat

MissatgePublicat: Ds Gen 29, 2005 11:00 pm    Assumpte: 100% EN CATAL┬ Respondre citant

Totalment d'acord. Si el catalÓ esdevinguÚs ˙nica llengua oficial aquests forasters racistes i menyspreables haurien de passar pes sedÓs d'aprender-lo. Els hi agradÓs o no. VIsca Terra Lliure. Ni Franša Ni Espanya; Pa´sos Catalans!!!!!!!
Tornar a dalt
lluis

Registrat: 11 Mai 2004
Missatges: 231
Ubicaciˇ: DeiÓ

MissatgePublicat: Dg Gen 30, 2005 12:13 am    Assumpte: Respondre citant

jo ja fa temps que vaig decidir que amb gent de mallorca (i per extensiˇ de la resta dels pa´sos catalans) xerraria nomÚs en catalÓ. i Ús que consider el castellÓ com l'anglŔs: una llengua que tenc la sort de saber i que faig servir amb les persones que no me poden entendre en la meva; ara bÚ, quan dic que no me poden entendre no incloesc les que no volen entre'm. ja que les nostres institucions s'han proposat no garantitzar-mos el dret de poder xerrar en la nostra llengua, mos haurem d'erigir com a valedors del seu ˙s. i Ús que sense cap mena de dubte cadascun de nosaltres som la millor instituciˇ per a la defensa del catalÓ, i el seu ˙s la millor campanya. perquŔ nosaltres tambÚ tenim una llengua per sentir, per˛ sobretot per usar-la.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pÓgina web de l'autor
JoanSastre
Invitat

MissatgePublicat: Dg Gen 30, 2005 8:33 pm    Assumpte: Respondre citant

No estic ben bÚ d'acord amb aquesta idea, sense adintrarme en el tema independentista, que cada regiˇ tengui preferencia a la seva llengua pr˛pia, i com a opcional aprendre castellÓ(com ara estÓ passant amb el catalÓ a Balears,P.Valencia), per˛ l'ingles obligatori per que es ben important.L'espanyol es una llengua forta i per tant viurÓ perfectament entre nosaltres ho hem de tenir ben clar, ara aix˛ si aquests sistema augmentaria el nombre de catalanoparlants.
Per lo tant tambÚ hauria de restarse l'article constitucuinal ,"el castellano unica lengua oficial i obligatoria en el estado espa˝ol" Cada part a ca seva amb la seva llengua oficial.

Un poc mÚs complicat seria descentralitzar , i fer la ploitica de cantons de su´sa , un cato espanyol, la basc, la galleg i la catalÓ, totes amb representacions pr˛pies.sense que cap poble estigui per d'amunt de l'altre, amb representacions de cada naciˇ, i ja que volem ser tant europeus podriem comenšar a comicarmos en angles.(aix˛ es un optatvia meva,jejej)

Aquest similar sistema estÓ en ple funcionament a su´sa, investigueu, jo tampoc la sÚ tota la informaciˇ.I ho dic amb molta desinformaciˇ per˛ si alg˙ ho sap que ho proposi.
GrÓcies.
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    ═ndex del F˛rum de BalearWeb -> Mallorca Totes les hores sˇn GMT + 1 Hora
PÓgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest f˛rum
No pots respondre a temes en aquest f˛rum
No pots editar els teus missatges en aquest f˛rum
No pots esborrar els teus missatges aquest f˛rum
No pots votar a les enquestes en aquest f˛rum