BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Prou d'agressions al català!!!! Ens afecta a tots!
Anar a pàgina 1, 2  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Santa Margalida - Mallorca (lavila.org)
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
grupfilcat
Invitat

MissatgePublicat: Dc Oct 20, 2004 11:55 am    Assumpte: Prou d'agressions al català!!!! Ens afecta a tots! Respondre citant

El cúmul d’agressions que el govern està fent a la nostra llengua i la nostra identitat ens obliga a prendre mesures. El fet que la televisió autonòmica no sigui integrament en català o que usurpi les freqüències de TV3 i Canal 9, que s’atorgui el nivell C als estudiants d’E.S.O. en acabar el quart curs sense gairebé requisits, que es retirin les subvencions a associacions i premsa que defensa la llengua catalana, que ens hagin retirat de l’Institut d’Estudis Ramon Llull o que els pares puguin decidir la llengua d’aprenentatge dels seus fills a l’escola, són atemptats contra la nostra identitat. No podem quedar-nos de braços creuats! Hem de prendre mesures. Hem de lluitar i hem de fer que se’ns escolti. Volem una televisió pública en català i de qualitat que no afecti les freqüències de TV3 i Canal 9, que no es posin traves a aquells que defensen la seva llengua i que no es desacreditin els títols de nivell de català. Perquè tenim drets i els coneixem no ens deixarem trepitjar i defensarem allò que és nostre. Per aconseguir-ho necessitam estar units i fer força tots junts. Aquest tema que tractarem ens afecta a TOTS com a ciutadans de les Illes Balears i catalanoparlants. De manera individual i per separat és impossible que se senti la nostra veu, cal cridar tots alhora. Per això demanam la vostra col·laboració i la vostra assistència a l’assemblea que convocam per decidir quines mesures hem de prendre. Necessitam membres o portaveus de cadascuna de les carreres universitàries que s’imparteixen a la UIB, així com representació de les diferents associacions (Consell d’Estudiants, OCB, Joves de Mallorca per la Llengua, CEPC, etc.). Qualsevol de vosaltres pot assistir a l’assemblea i formar part d’aquesta iniciativa. Posau-vos en contacte amb nosaltres a través de l’adreça de correu electrònic i lluitem tots junts.
grupfilcat@tv3mail.com
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dg Nov 28, 2004 5:48 am    Assumpte: Respondre citant

¿Y que pasa con los ciudadanos de las Islas Baleares que no somos catalanoparlantes?, nosotros no tenemos derechos, ¿no?.

¡Amos anda!.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dg Nov 28, 2004 7:08 pm    Assumpte: Respondre citant

QUE TE BOMBIN PUTA FORASTER!
Tornar a dalt
lluis

Registrat: 11 Mai 2004
Missatges: 231
Ubicació: Deià

MissatgePublicat: Dg Nov 28, 2004 7:38 pm    Assumpte: Respondre citant

contest directament la segona intervenció, ja que la tercera me pareix massa barroera com per tenir-la en compte.
els teus drets com a castellanoparlants no tenen cap tipus de relació amb els temes aquí esposats. t'ho argumentaré un per un:
ib3 (televisió pública balear) no íntegrament en català: amb els imposts que tu pagues, els organismes públics ja t'ofereixen 2 televisions íntegrament en castellà (excepte un parell d'hores de desconnexió semanals en una d'elles). fins ara, per poder veure televisions en català, la nostra llengua, hem hagut de dependre dels impostos de catalans i de valencians (pel que fa a les pel·lícules només als dels catalans). ara que el meu govern autonòmic fa una televisió, que hauria de suplir lles carències lingüístiques de la televisió estatal, me trob amb que les pel·lícules seran en castellà. molt bé, jo, com a ciutadà balear, a través dels meus impostos, no podré veure cap pel·lícula en la meva llengua, només gràcies a la contribució dels catalans; però tu, podràs veure pel·lícules en la teva llengua en tres canals diferents. crec que no esteim demanant massa, no?
traves a la recepció de tv3 i canal 9: per si fos poc tot l'exposat anteriorment, a sobre ens posen traves per veure els pocs canals que hi ha en la llengua pròpia del nostre país.
atorgament del nivell C en haver acabat l'ESO: jo que no fa molt que he acabat l'educació secundària, et puc assegurar que el nivell de quart d'eso no és el C.
llevar les subvencions a qui defensa la llengua: me sembla que per aquest apartat no fa falta explicació.
poder optar la llengua en l'ensenyament: tot el que he exposat fins ara fa pal·lès que a les illes balears no hi ha una situació lingüística social que garanteixi que un pot dominar el català sense tenir en compte l'escola, i si un no domina el català no es podrà sentir mai autènticament integrat a mallorca, menorca, eivissa o formentera. de que tots sapiguem castellà ja se n'encarrega la constitució, que en fa una obligació per a ser espanyol, i la mateixa societat (televisions, potencial cinematogràfic...). A més, aquesta mesura produeix una segregació lingüística des de petits, dividint er dos la societat.
així idò, encara creus que el que demanam atropella els teus drets o només ens assegura el nostres, a la vegada que afavoreix la convivència mútua? jo crec que és més aviat això.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
Potxos

Registrat: 26 Des 2003
Missatges: 238
Ubicació: Palma

MissatgePublicat: Dg Nov 28, 2004 8:27 pm    Assumpte: ¿ De on es Respondre citant

lluis escrigué:
contest directament la segona intervenció, ja que la tercera me pareix massa barroera com per tenir-la en compte.
els teus drets com a castellanoparlants no tenen cap tipus de relació amb els temes aquí esposats. t'ho argumentaré un per un:
ib3 (televisió pública balear) no íntegrament en català: amb els imposts que tu pagues, els organismes públics ja t'ofereixen 2 televisions íntegrament en castellà (excepte un parell d'hores de desconnexió semanals en una d'elles). fins ara, per poder veure televisions en català, la nostra llengua, hem hagut de dependre dels impostos de catalans i de valencians (pel que fa a les pel·lícules només als dels catalans). ara que el meu govern autonòmic fa una televisió, que hauria de suplir lles carències lingüístiques de la televisió estatal, me trob amb que les pel·lícules seran en castellà. molt bé, jo, com a ciutadà balear, a través dels meus impostos, no podré veure cap pel·lícula en la meva llengua, només gràcies a la contribució dels catalans; però tu, podràs veure pel·lícules en la teva llengua en tres canals diferents. crec que no esteim demanant massa, no?
traves a la recepció de tv3 i canal 9: per si fos poc tot l'exposat anteriorment, a sobre ens posen traves per veure els pocs canals que hi ha en la llengua pròpia del nostre país.
atorgament del nivell C en haver acabat l'ESO: jo que no fa molt que he acabat l'educació secundària, et puc assegurar que el nivell de quart d'eso no és el C.
llevar les subvencions a qui defensa la llengua: me sembla que per aquest apartat no fa falta explicació.
poder optar la llengua en l'ensenyament: tot el que he exposat fins ara fa pal·lès que a les illes balears no hi ha una situació lingüística social que garanteixi que un pot dominar el català sense tenir en compte l'escola, i si un no domina el català no es podrà sentir mai autènticament integrat a mallorca, menorca, eivissa o formentera. de que tots sapiguem castellà ja se n'encarrega la constitució, que en fa una obligació per a ser espanyol, i la mateixa societat (televisions, potencial cinematogràfic...). A més, aquesta mesura produeix una segregació lingüística des de petits, dividint er dos la societat.
així idò, encara creus que el que demanam atropella els teus drets o només ens assegura el nostres, a la vegada que afavoreix la convivència mútua? jo crec que és més aviat això.

Uep com va, a Valencia dius que es Valencia, a Barcelona, catalones i a Mallorca, de Deia, ¿ On no dius sa vera, A Xalar
Invitat

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 12:00 am    Assumpte: Respondre citant

???????
Tornar a dalt
lluis

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 12:07 am    Assumpte: Respondre citant

el darrer missatge és meu.
potxos, o t'expliques millor o no hi ha qui t'entengui.
Tornar a dalt
Potxos

Registrat: 26 Des 2003
Missatges: 238
Ubicació: Palma

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 8:50 am    Assumpte: Valencia, Catalones i antimallorqui Respondre citant

lluis escrigué:

Uep com va gatzo, ¿ Negues que a Valencia, TU dius que es Valencia, A Xalar
Xisco
Invitat

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 2:18 pm    Assumpte: Moderar el forum Respondre citant

Crec que s'administrador hauria de moderar aquest fòrum d'una vegada per totes. Fa temps que hi ha usuaris que li demanam i encara tenim gent que es dedica a escriure paraules mal sonants.
Tornar a dalt
lluis

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 3:47 pm    Assumpte: Respondre citant

Potxos escrigué:
lluis escrigué:

Uep com va gatzo, ¿ Negues que a Valencia, TU dius que es Valencia, A Xalar

mira, te respondré considerant que dius que a València dic que és valencià, que és el que crec entendre. si
no record haver utilitzat mai el nom de valencià a cap web de valència, però si ho hagués fet mai no hauria estat enfrontant-lo amb el terme "català". jo sé ben bé que tot és la mateixa llengua, i això es desprèn de TOTES les meves intervencions. si no mostra-me'n una en que no sigui així. però ja t'avanç que crec que te confons de persona.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 7:54 pm    Assumpte: Respondre citant

Cita:

Ciertamente no, ahí tienes razón.

Cita:

En ese caso lo que habría que hacer es mejorar el nivel, no evitar la calficación., ya que la enseñanza públca es gratuita, es como cuando sales del instituto y el nivel de inglés que tienes no vale para absoltamente nada, pr eso hace falta un título de ingles complementario para que se te reconozca ese nivel.

Lo que si considero que atropella mis derechos es este comentario:

Cita:
que els pares puguin decidir la llengua d’aprenentatge dels seus fills a l’escola

Soy Mallorquín y castellanoparlante (lo que, pese a lo que pueda decir el oligofrénico que pide que me bomben) no es imposible, mi lengua materna es el castellano y consdero qe puedo elegir la lengua en la que mis hijos van a recibir la enseñanza, yo recibí una enseñanza en castellano, y entiendo y hablo perfectamete el Mallorquin, mas que nada porque crecí rodeado de gente que hablaba en mallorquín.

Y aparte de eso:

Cita:

Gilipollas.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 10:20 pm    Assumpte: Respondre citant

elegeix mare, en tornar. patria.
Anonymous escrigué:
Cita:

Ciertamente no, ahí tienes razón.

Cita:

En ese caso lo que habría que hacer es mejorar el nivel, no evitar la calficación., ya que la enseñanza públca es gratuita, es como cuando <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=sales&v=56">sales</a> del instituto y el nivel de inglés que tienes no vale para absoltamente nada, pr eso hace falta un título de ingles complementario para que se te reconozca ese nivel.

Lo que si considero que atropella mis derechos es este comentario:

Cita:
que els pares puguin decidir la llengua d’aprenentatge dels seus fills a l’escola

Soy Mallorquín y castellanoparlante (lo que, pese a lo que pueda decir el oligofrénico que pide que me bomben) no es imposible, mi lengua materna es el castellano y consdero qe puedo elegir la lengua en la que mis hijos van a recibir la enseñanza, yo recibí una enseñanza en castellano, y entiendo y hablo perfectamete el Mallorquin, mas que nada porque crecí rodeado de gente que hablaba en mallorquín.

Y aparte de eso:

Cita:

Gilipollas.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dl Nov 29, 2004 11:58 pm    Assumpte: Respondre citant

Això és diu alt nivell.
Tornar a dalt
lluis

MissatgePublicat: Dt Nov 30, 2004 2:02 am    Assumpte: Respondre citant

GLOSES BIOLINGÜES

A França parlen francès
i a Castella, castellà;
a Portugal, portuguès,
i a ca nostra, català.

A Mallorca, els d'en Zaplana
no fan igual que a Alacant,
reconeixen catalana
la llengua que estan matant.

En Matas ens vol tapar
d'asfalt i ciment la terra
talment com vol enterrar
la llengua que aquí se xerra.

En Fiol fa passar gana
a tots els mestres d'escola
i la llengua catalana
vol mudar per l'espanyola.

Una llengua qui se perd
ha de menester més vida,
no la tele dirigida
de na Maria Umbert.

Cada cosa té el seu nom
així com el deim aquí.
La llengua l'entén tothom
si tothom la fa servir.

La llengua no moriria
si la parlàssim arreu.
Si n'hi ha que no en sabeu
començau dient: "Bon dia!"

Llengua fermada a la terra
de Salses a Guardamar,
no moriràs si te xerra
tothom qui te sap parlar.
Tornar a dalt
Josep Jaume
Invitat

MissatgePublicat: Dt Nov 30, 2004 11:16 am    Assumpte: Respondre citant

Anonymous escrigué:
¿Y que pasa con los ciudadanos de las Islas Baleares que no somos catalanoparlantes?, nosotros no tenemos derechos, ¿no?.

¡Amos anda!.

Doncs... a Catalunya, el nou Estatut inclourà que tots els ciutadans i ciutadanes de Catalunya tenen L'OBLIGACIÓ, el DEURE de saber i d'utilitzar el Català; fins ara només en tenien el dret!. Pren-t'ho com vulguis
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Santa Margalida - Mallorca (lavila.org) Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina 1, 2  Següent
Pàgina 1 de 2

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum