BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Mallorquí, menorquí, eivissenc
Anar a pàgina 1, 2  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> General
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
FutureSpy

Registrat: 22 Nov 2008
Missatges: 14
Ubicació: São Paulo, Brasil

MissatgePublicat: Ds Nov 22, 2008 7:27 pm    Assumpte: Mallorquí, menorquí, eivissenc Respondre citant

Hola.

Sóc brasiler, i des de fa uns anys estudio el català. No he estat mai a Catalunya, ni a les Illes, ni a València, o sigui que el contacte i les oportunitats de fer servir la llengua m'han estat restringit a la xarxa. De vegades miro l'IB3 i sempre m'ha cridat l'atenció les particularitats del mallorquí i d'altres parlars de "ses illes", i com ha pogut conservar coses que es van acabar castellanitzant als parlars catalans. M'encanta força també l'accent, tot i que de vegades em costa d'entendre depenent d'on sigui. Per això tenia moltes ganes d'aprendre alguna parla barlear, ja sigui el mallorquí, el menorquí o l'eivissenc. El meu interès no és pas filològic ja que no sóc lingüista ni res per l'estil (de fet, faig la carrera de ciència de la computació ^^'). Coneixeu algun llibre que dongui les seves particularitats i les conjugacions verbals segons algun d'aquests parlars? Sabeu de llibres escrits en algun d'aquests dialectes que empra una llengua propera al que s'hi parla (o sigui, no gaire carregada, que sinó m'avorreixo xD), que em pogués servir com a referència i per aprendre una mica del lèxic propi? O bé si teniu alguna idea de com puc fer per aprendre'n més, sisplau responeu aquest fil. Very Happy

Salutacions!

-Yuji
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
administrador
Site Admin

Registrat: 05 Des 2003
Missatges: 864

MissatgePublicat: Dg Nov 23, 2008 1:42 pm    Assumpte: Respondre citant

Hola,

Aquí tens alguns recursos:

GRAMÀTICA CATALANA - Referida especialment a les Illes Balears
Francesc de B. Moll Casasnovas
http://www.editorialmoll.es/fitxa.asp?cnx=BR3wQiYZfEUd&ID=303&EsFicha=1

DICCIONARI CATALÀ-VALENCIÀ-BALEAR
A. M. Alcover i F. de B. Moll
http://dcvb.iecat.net/

ELS VERBS CATALANS: CONJUGACIONS DE LES ILLES BALEARS
Antonina Pujol i Bosch
EL TALL editorial

Atles interactiu de l'entonació del català
http://seneca.uab.es/atlesentonacio

Grups de música que canten en català:
http://www.musicsperlallengua.cat/
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
FutureSpy

MissatgePublicat: Dg Nov 23, 2008 2:27 pm    Assumpte: Respondre citant

Moltíssimes gràcies! És exactament això el que cercava.
Ja miraré d'aconseguir-me aquests dos llibres! Very Happy
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor Yahoo Messenger MSN Messenger
aznar

Registrat: 14 Oct 2009
Missatges: 11

MissatgePublicat: Dc Oct 14, 2009 9:00 pm    Assumpte: Re: Mallorquí, menorquí, eivissenc Respondre citant

[quote="FutureSpy"]Hola.

Sóc brasiler, i des de fa uns anys estudio el català. No he estat mai a Catalunya, ni a les Illes, ni a València, o sigui que el contacte i les oportunitats de fer servir la llengua m'han estat restringit a la xarxa. De vegades miro l'IB3 i sempre m'ha cridat l'atenció les particularitats del mallorquí i d'altres parlars de "ses illes", i com ha pogut conservar coses que es van acabar castellanitzant als parlars catalans. M'encanta força també l'accent, tot i que de vegades em costa d'entendre depenent d'on sigui. Per això tenia moltes ganes d'aprendre alguna parla barlear, ja sigui el mallorquí, el menorquí o l'eivissenc. El meu interès no és pas filològic ja que no sóc lingüista ni res per l'estil (de fet, faig la carrera de ciència de la computació ^^'). Coneixeu algun llibre que dongui les seves particularitats i les conjugacions verbals segons algun d'aquests parlars? Sabeu de llibres escrits en algun d'aquests dialectes que empra una llengua propera al que s'hi parla (o sigui, no gaire carregada, que sinó m'avorreixo xD), que em pogués servir com a referència i per aprendre una mica del lèxic propi? O bé si teniu alguna idea de com puc fer per aprendre'n més, sisplau responeu aquest fil. Very Happy

Salutacions

No pots dir més mentides amb aquest comentari. De Brasil no ets tu, segur. A IB3 no aprendràs res de lèxic mallorquí perque simplement xerren i fan uná gran feinada per imitar a n´es Principat, com dius tu, en tot. No mos contis més rotllos, xaval, isi te vols quedar amb noltros, xerra i escriu mallorquí, però no barceloní. Au, copali..
Tornar a dalt
FutureSpy

MissatgePublicat: Ds Oct 17, 2009 4:12 am    Assumpte: Respondre citant

Cara, eu poodia escrever num português que nem você nem todo mundo que não fosse daqui ia entender, mas não vou nem perder meu tempo.. Com um nick desses aí e pelo seu discurso, você só pode ser "castellanoparlant" Razz

M'he comprat uns quants llibres de rondalles, el métode Xarxa i alguns estudis sobre el mallorquí i l'eivissenc.. Mem si aviat me pos ses pilles Smile
aznar

MissatgePublicat: Dc Oct 21, 2009 1:11 am    Assumpte: Respondre citant

Lo unic q has de dir, primer, és q de brasiler tu no hi tens res de res. Pots pensar lo q vulgues i tenir ses idees q trobis però no intentis enganar a ningú amb xorrades de nin petit perque fas rialles i vergonya aliena. Calla sa boca, brasiler, i xerra clar
Tornar a dalt
FutureSpy

MissatgePublicat: Dc Oct 21, 2009 1:29 am    Assumpte: Respondre citant

No acabo d'entendre't. Què vols dir? Que un brasiler no pot interessar-se per la llengua d'un lloc a on no ha anat mai? O que els brasilers encara vivim a la jungla i per això la meva història no pot ésser més que una xorradeta? Enganyar qui, i per quina raó? Amb tot això només demostres la teva ignorància sobre nosaltres, o que ets un subnormal.
aznar

MissatgePublicat: Dv Oct 23, 2009 11:02 pm    Assumpte: Respondre citant

Simplement vull fer veure´t q de brasiler tens lo q tenc jo de catalanista ressentit. Jo no he ofès a cap brasiler ni cap estat, simplement dic q tu ets un pardalot, més Espanyol q un DNI. Vas arreglat si te bases amb IB3 per diferenciar es parlar de Balears de barceloní, perque ni un pagès mallorqui de Campos veu diferéncia, vet q ha de fer un tros de banc com tu disfrassat de Ronaldinho universitari a sç altre banda del món. Som un ignorant subnormal, però tu es q ni arribes a n, aixó.
Tornar a dalt
FutureSpy

MissatgePublicat: Ds Oct 24, 2009 3:20 am    Assumpte: Respondre citant

Home, m'és ben igual que no em creguis, perquè si no se'm nota que sóc foraster, deu ser que m'estàs elogiant: gràcies! Bé, ironies a part, que no em vinguis culpar a mi de no saber diferenciar el barceloní del que tu dius que és el mallorquí, sinó el govern i els mitjans de comunicació del teu país (que tu mateix classifiques de catalanistes ressentits) per la llengua que empren. Si he dit que no he estat mai a les Illes... Vaig obrir aquest fil amb moltes ganes de saber més sobre el català que es parla a les Illes i demanar ajut, i si és que no te n'assabentes com a mínim deus tenir algun problema de comprensió lectora. Au vinga, presenta'm tu què és el mallorquí de debò. I com que estic seguríssim que escrius únicament amb ànim d'atacar-me i molestar, i no em penses ajudar de cap manera, segueixo amb l'estàndard d'IB3 i els llibres que he pogut aconseguir, que són millors que res...
aznar

MissatgePublicat: Ds Oct 31, 2009 12:49 pm    Assumpte: Respondre citant

FutureSpy escrigué:
Home, m'és ben igual que no em creguis, perquè si no se'm nota que sóc foraster, deu ser que m'estàs elogiant: gràcies! Bé, ironies a part, que no em vinguis culpar a mi de no saber diferenciar el barceloní del que tu dius que és el mallorquí, sinó el govern i els mitjans de comunicació del teu país (que tu mateix classifiques de catalanistes ressentits) per la llengua que empren. Si he dit que no he estat mai a les Illes... Vaig obrir aquest fil amb moltes ganes de saber més sobre el català que es parla a les Illes i demanar ajut, i si és que no te n'assabentes com a mínim deus tenir algun problema de comprensió lectora. Au vinga, presenta'm tu què és el mallorquí de debò. I com que estic seguríssim que escrius únicament amb ànim d'atacar-me i molestar, i no em penses ajudar de cap manera, segueixo amb l'estàndard d'IB3 i els llibres que he pogut aconseguir, que són millors que res...

Tu ho has dit, no tenc cap intenció de aportar res amb tu, perque tu domés vols sentir lo que tu penses, i estas tancat a altres opinions distintes; aixi q no fare es pur entrant a lo q tu vols q faci. IB3 es una merda i un bodrio linguistic q fa empegueir. Cap presentador de sa cadena xerra igual, i sa cosa acaba q es pages de sa pobla o sa pradina de cas concos no s, enteren de res. I son aquests es que xerren un mallorqui i tradicional, no sa merda de IB3.
I torn dir que tu no ets de brasil, ni saps ballar samba, pero a ses illes hi has passat molt de temps. Aixi hi tot te recomendaré una web de caire merdaintelectual q se diu rinconcatalan.es. Allà trobaras ajuda de certs imbecils q purulan per sa zona cero. Lis pots dir q jo t, envii, perque aquests no saben que lis espera encara
Tornar a dalt
FutureSpy

MissatgePublicat: Ds Oct 31, 2009 3:22 pm    Assumpte: Respondre citant

Que va, si em volguessis ensenyar res, jo pararia atenció per escoltar-te. Però en cap moment no has demostrat aquesta intenció. Si tan entès ets sobre el tema, en comptes d'estar-se dient ximpleries de si sóc o no brasiler, podries començar a ensenyar-me perquè tan dolent ha d'ésser el català d'IB3. A més, home, és obvi el que dius que els pagesos parlen diferent, i de cops, no s'entenen els uns als altres. No tinc cap intenció d'aprendre el parlar de cap poble remot, vull aprendre una cosa que sigui mallorquina, per exemple, però que m'entengui la gent en general, és a dir, un estàndard. I per cert, al fòrum de "rincón catalán" (sic) almenys la gent exposa la seva visió sobre les coses amb argument, i no com tu, que l'únic que fas és parlar.

Ho! Dius que no estic obert a altres opinions, però tu tampoc no vols escoltar els altres... Però si que has dit una cosa que és veritat: no sé ballar el samba, i hi afegeixo: em fa fàstic el carnaval, la música brasilera, i una certa mena de "gentuza" que hi ha aquí (i això no t'ho he d'explicar jo, ho sento, perquè si ni tan sols els guiris que conec que porten anys vivint aquí acaben d'entendre-ho, imagines tu, que penses que a tots els brasilers els agrada el samba i el futbol.. vaja estereotipus). El que vull dir és que és el mateix que et vingués algú i et demani si estàs en lo de les torades perquè si ets ejpañol de pura cepa. No em fa cap orgull ser brasiler, però al meu RG (equivalent al teu DNI) posa "NACIONALIDADE: BRASILEIRA", què hi farem.

Ara bé, com que insisteixes amb tanta fermesa en que no puc ser brasiler. perquè no em creguis en definitiva i diguis que sóc un impostor, m'agradaria afegir-hi que tinc arrels japoneses (FYI: http://pt.wikipedia.org/wiki/Imigração_japonesa_no_Brasil), però a casa meva l'única llengua que es parla és el portuguès... M'és ben igual que no em creguis, deu ser que estàs gelós perquè m'interesso pel català i no pel castellà (que segur que és la llengua en que et van parlar els pares tota la vida), però tranqui, sí que parlo el castellà també...
aznar

MissatgePublicat: Ds Oct 31, 2009 4:59 pm    Assumpte: Respondre citant

FutureSpy escrigué:
Que va, si em volguessis ensenyar res, jo pararia atenció per escoltar-te. Però en cap moment no has demostrat aquesta intenció. Si tan entès ets sobre el tema, en comptes d'estar-se dient ximpleries de si sóc o no brasiler, podries començar a ensenyar-me perquè tan dolent ha d'ésser el català d'IB3. A més, home, és obvi el que dius que els pagesos parlen diferent, i de cops, no s'entenen els uns als altres. No tinc cap intenció d'aprendre el parlar de cap poble remot, vull aprendre una cosa que sigui mallorquina, per exemple, però que m'entengui la gent en general, és a dir, un estàndard. I per cert, al fòrum de "rincón catalán" (sic) almenys la gent exposa la seva visió sobre les coses amb argument, i no com tu, que l'únic que fas és parlar.

Ho! Dius que no estic obert a altres opinions, però tu tampoc no vols escoltar els altres... Però si que has dit una cosa que és veritat: no sé ballar el samba, i hi afegeixo: em fa fàstic el carnaval, la música brasilera, i una certa mena de "gentuza" que hi ha aquí (i això no t'ho he d'explicar jo, ho sento, perquè si ni tan sols els guiris que conec que porten anys vivint aquí acaben d'entendre-ho, imagines tu, que penses que a tots els brasilers els agrada el samba i el futbol.. vaja estereotipus). El que vull dir és que és el mateix que et vingués algú i et demani si estàs en lo de les torades perquè si ets ejpañol de pura cepa. No em fa cap orgull ser brasiler, però al meu RG (equivalent al teu DNI) posa "NACIONALIDADE: BRASILEIRA", què hi farem.

Ara bé, com que insisteixes amb tanta fermesa en que no puc ser brasiler. perquè no em creguis en definitiva i diguis que sóc un impostor, m'agradaria afegir-hi que tinc arrels japoneses (FYI: http://pt.wikipedia.org/wiki/Imigração_japonesa_no_Brasil), però a casa meva l'única llengua que es parla és el portuguès... M'és ben igual que no em creguis, deu ser que estàs gelós perquè m'interesso pel català i no pel castellà (que segur que és la llengua en que et van parlar els pares tota la vida), però tranqui, sí que parlo el castellà també...

Ara resulta que ets mig japonès.. Estodia filologia portuguesa, japonesa o lo q vulguis, però no mos facis creure que ets un enamorat de Mallorca, des seu xerrar, catalanista i que mires IB 3 per internet des de Sao Paulo. I apart d, aixó t, anomen raco catala i ho coneixes i defenses des de Brasil, i odiant es castellà.
No me facis perde es temps amb tonteries. Si vols sabre sa meva opinió linguistica te la donaré si deixes es rollo de q ets brasiler i mos dius d, on vens i a qui perteneixes ideologicament.
Sou molt penosos amb aquestes ninades q donen llastima.
Saluda a na xixolina
Tornar a dalt
FutureSpy

MissatgePublicat: Ds Oct 31, 2009 6:22 pm    Assumpte: Respondre citant

No sóc mig japonès, tant mon pare com ma mare són fills de japonesos. Tampoc no estudio filologia, si he dit que estudio ciència de la computació (o informàtica, com dieu)... I no, no sóc enamorat de Mallorca, si mai no hi he estat. I sí, efectivament, IB3 es pot veure en línia i de franc des de qualsevol lloc del món. Sí que defenso el català, però no odio el castellà. De petit mirava la Televisa (és un canal mexicà) i la TVE Internacional i intentava de llegir-me les etiquetes dels productes que venien tant en portuguès com en castellà...

Per cert, l'únic que té alguna ideologia aquí ets tu, jo passo de temes de la política del teu país, te'ls pots quedar, bé com la teva opinió lingüística, que segur que és anti-catalanista, i que a mi no m'interessa ni un pebrot.

Amb tant polititzar la llengua, fins i tot veus fantasmes a on no n'hi ha... Em fas molta gràcia, ets molt divertit Smile
aznar

MissatgePublicat: Dt Nov 03, 2009 3:14 am    Assumpte: Respondre citant

Amb tant polititzar la llengua, fins i tot veus fantasmes a on no n'hi ha... Em fas molta gràcia, ets molt divertit Smile[/quote]

Amb tu si q hi ha un bon fantasma, spy 007. Un tio Brasiler de pares japonesos q ves a sabre quin interès podràs tenir tu amb sa gramàtica i politica linguistica de Balears i Catalunya i encara me surts amb IB3 com a dogma de fe mundial.

Deixa de contar rollos q tu no has estat a Brasil en sa teva vida. Ni Sao Paulo, ni Samba, ni Ronaldo, ni res de res tens de brasiler tu, espia 007, ni cioneixes a na xixolina ni saps qui es. Deixat de xorrades q divertit ho som jo, però amb tu vaig ben en serio per lo que dic.
Tornar a dalt
FutureSpy

MissatgePublicat: Dt Nov 03, 2009 3:30 am    Assumpte: Respondre citant

Cita:
Amb tu si q hi ha un bon fantasma, spy 007. Un tio Brasiler de pares japonesos q ves a sabre quin interès podràs tenir tu amb sa gramàtica i politica linguistica de Balears i Catalunya i encara me surts amb IB3 com a dogma de fe mundial.

Menut menyspreu tens per la llengua que vols fer veure que defenses, perquè per la manera com t'hi refereixes, sembla que per tu la teva llengua és una porqueria tan gran que et sembla impossible que algú de fora s'interessi, a sobre algú que no hi té res a veure. Però tant és, si no t'agrada, a mi sí que m'agrada.

A mi em fot por que insisteixes tant en aquests estereotips de brasiler... És que no has après res del que t'he dit adés? Ara només faltaria que em diguessis que la capital de Brasil és Buenos Aires... xD[/quote]
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> General Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina 1, 2  Següent
Pàgina 1 de 2

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum