BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Restricció de directoris

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Web i correu gratuït
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
kom
Invitat

MissatgePublicat: Dt Mar 16, 2004 10:07 pm    Assumpte: Restricció de directoris Respondre citant

Hola.

Estic interessat en restringir un o diversos directoris del meu espai web de MallorcaWeb mitjançant la característica ".htaccess" d'Apache. He suposat que no hi havia cap problema en fer-ne ús i pel meu compte ho he intentat, però tenc problemes: no aconseguesc identificar-me amb èxit. No sé ara mateix si és per error meu a l'hora de construir els fitxers .htaccess i .htpasswd, si és per la configuració del servidor Apache de MallorcaWeb o per algun altre motiu que desconec.

Teòricament, a la versió d'Apache 1.3.27, es suporta l'encriptació de la contrasenya guardada a .htpasswd mitjançant l'algoritme MD5 i, des de sempre, amb l'algoritme crypt(). Ho he provat ambdós algoritmes i obtenc el mateix (indesitjat) resultat. He provat, en un principi amb .htpasswd dins /web i .htaccess dins /web/test (carpeta a restringir-ne l'accès). A la directiva AuthUserFile li he donat varis valors (sense cometes): "/web/.htpasswd", "../.htpasswd" i "/usuari/web/.htpasswd" (suposant que el chroot() de l'ftp no afecta a l'Apache). Fins i tot he arribat a la desesperació de posar .htpasswd dins el mateix directori que .htaccess i donar-li de valor ".htpasswd". I per la mateixa raó he provat
amb "AuthGroupFile /dev/null" encara sabent que és inútil.

Aquí pos les darreres versions dels arxius que he provat:

--- inici de .htaccess ---
AuthUserFile /usuari/web/.htpasswd
AuthName rap
AuthType Basic

<Limit GET POST>
require user usuari
</Limit>
--- fi de .htaccess ---

--- inici de .htpasswd ---
usuari:uUkdx1mShSjzo
--- fi de .htpasswd ---

He pujat els arxius tant en mode binari com en mode ASCII, però res.

Alguna suggerència? Gràcies de totes formes.

Saluts, kom.
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

Registrat: 05 Des 2003
Missatges: 864

MissatgePublicat: Dc Mar 17, 2004 11:14 am    Assumpte: Crec que es pot fer Respondre citant

Hola,

La veritat és que no sé dir-te si això ho podràs fer o no. Però només l'administrador del domini pot configurar l'arxiu .htaccess, que es troba al directori arrel, i és possible que aquest arxiu .htacces inicial impedeixi que el teu tengui efecte...

En tot cas, ho consultaré i t'ho confirmo.

Elena
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Invitat

MissatgePublicat: Dv Mar 19, 2004 4:42 pm    Assumpte: Re: Restricció de directoris Respondre citant

kom escrigué:
Hola.

....

Aquí pos les darreres versions dels arxius que he provat:

--- inici de .htaccess ---
AuthUserFile /usuari/web/.htpasswd
AuthName rap
AuthType Basic

<Limit GET POST>
require user usuari
</Limit>
--- fi de .htaccess ---

...

Saluts, kom.

Hola,
Crec que la directiva que poses AuthUserFile la poses incorrecta, ja que l'estructura de directoris no es /usuari/web/ sino /home/site/usuari/web/ i això fa que no es llegueixi el fitxer AuthUserFile.

Has provat amb una ruta relativa?

Potser que no sigui això, però així a un primer cop d'ull és el que he vist.

Salut.
--
Josep
Tornar a dalt
kom
Invitat

MissatgePublicat: Dl Mar 22, 2004 6:35 pm    Assumpte: Re: Restricció de directoris Respondre citant

Tal com m'ha dit n'Elena per e-mail el problema es trobava a la ruta, tal com jo suposava (però no podia suposar la ruta correcta). La ruta correcta seria /home/sites/www.mallorcaweb.net/web/usuari/web/.htpasswd on "usuari" s'ha de canviar per l'usuari assignat i el segon "web" per un directori qualsevol; la resta és fixa. Gràcies.
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

Registrat: 05 Des 2003
Missatges: 864

MissatgePublicat: Dl Mar 22, 2004 7:44 pm    Assumpte: És en Josep qui ho va detectar Respondre citant

Hola,

Va ser en Josep, i no jo, qui va indicar l'errada ;-)

Jo em pensava que no es podia fer.

Una abraçada

Elena
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Web i correu gratuït Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum