BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

ANARKIA EN MALLORKA
Anar a pàgina Anterior  1, 2

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> General
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
Matalasser

Registrat: 15 Gen 2004
Missatges: 10

MissatgePublicat: Dc Gen 21, 2004 6:12 pm    Assumpte: Respondre citant

Si cal organitzar-se cal partir d'unes institucions. Com es duu a terme l'anarkia? Seguesc sense entendre el concepte i les finalitats. Sóc una mica curtet, potser.
soca
Invitat

MissatgePublicat: Dg Gen 25, 2004 1:21 pm    Assumpte: Re: Què és l'anarquia Respondre citant

Més que una redefinició de l'anarquisme això que planteges és una societat idílica, utòpica, un autèntic paradís terrenal.
Tornar a dalt
OP
Invitat

MissatgePublicat: Dg Gen 25, 2004 1:49 pm    Assumpte: Re: anarkia Respondre citant

ME PARECE QUE AQUI SE CONFUNDE EL ANARQUISMO CON EL NACIONALISMO CUANDO ESTE SIEMPRE HA REPRESENTADO EL INTERNACIONALISMO
Tornar a dalt
cucarell
Invitat

MissatgePublicat: Dl Gen 26, 2004 2:58 pm    Assumpte: Respondre citant

L'anarquisme representa la intolerància i el desordre. És una ideologia que promet la salvació, la perfecció social i l'eliminació dels problemes com ho fan el comunisme, el feixisme, el cristianisme... els resultats son evidents.
Tornar a dalt
Marratxiner

Registrat: 16 Gen 2004
Missatges: 180

MissatgePublicat: Dv Gen 30, 2004 2:46 pm    Assumpte: Respondre citant

Ja se que l'anarquia te les seves bases, i per dir-ho d'alguna manera les seves norme.
Però per tancar aquest debat jo diria que l'anarquia es vista per cada persona d'una manera diferent,ja sigui positiva o negativa, però de totes maneres ningu tenra la raò exacta!
Personalment el "anarka" crec que es un tant intolerant, però qui la defensi amb més tolerancia, l'hi donare més respecte, a mes jo crec que els anarquistes utilitzen ven be la llengua catalana, si no fixat amb la propaganda de l'eskola, i els seus escrits!
Per cert un acte solidari seria anar a la manifestació d'avui pacificament, ja que l'Eskola era de gran utilitat ,tant per concert com per a centre social!
Anim!
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
Marratxiner

MissatgePublicat: Ds Gen 31, 2004 1:36 pm    Assumpte: Respondre citant

Personalment he anat a la manifesació amb les bases de "un desalojo otra ocupació" " S'eskola okupa cultura popular", però em sap molt de greu haver vist el colectiu anarquista, fent accions bastant radicals, pintaven el cotxes que eren mes cars,restaurants,cort,etc... etc...
Vaig estar fins i tot cuant la local va voler aturar a una que pintava a cort, i es van lleçar al policia, sense atacarlo ni en potades ni en punys com diuen els diaris, però es vera que es van llençar d'una manera molt violenta.I despres van sortir a pegar d'osties a tot kiski els antidisturvis i vam haver de correr. Jo he tret la meva opiniò sobre el tema, i crec que aquest sector que volia representar " la cultura popular" a fet gairebe el contrari, crec que el sector està molt radicalitzat,i no crec que hagi estat una manifestació com per alegrarse...hem sap greu okupes, aquest l'heu perduda però ara us heu posat al nivell mes baix.Per tant no crec que l'anarquisme sigui dolent, però la gent no estaria preparada ni ara ni mai.
Gracies per llegirme.jejeje Smile
Tornar a dalt
Marratxiner

MissatgePublicat: Ds Gen 31, 2004 1:37 pm    Assumpte: Respondre citant

Perdo...rectific..."el policia es va llençar a ella" Wink
Tornar a dalt
Agermanat
Invitat

MissatgePublicat: Dl Feb 09, 2004 5:57 am    Assumpte: Respondre citant

En el sentit que l'anarquia defensa els valors individuals sobretot i parteix de l'individu no hi pot haver estructures ni institucions predeterminades que diguin com s'ha d'anar construint el món més just que tots desitjam.
Això es farà en base a la discussió de tots, sempre canviant, sempre viva.
L'anarquisme també inclou la defensa dels drets col.lectius, les cultures nacionals, les cultures que els pobles han anat bastint al llarg dels segles. I això passa per ser conscients de quan un poble n'ha volgut exterminar un altre, anorrear culturalment.
Jo, des de planejaments anarquistes o llibertaris, o àcrates, vull la independència del meu poble, els Països Catalans, vull que el meu poble pugui decidir el seu futur, per exemple per mitjà de l'ús efectiu al dret a l'autodeterminació.
També sé que assolit, per exemple, un Estat Federat o Confederat dels Països Catalans, no s'hauran solventat tots els mals que ens afecten com a poble i com a societat ni molt manco.
L'explotació del capital, de les multinacionals, el control dels mitjans de comunicació per quatre cacics, la incultura imperant fomentada per ràdios i televisions, la injustícia de la misèria, dels sous de misèria per comprar un pis, la droga, la violència en totes les seves vessants, tot això no s'arreglarà amb uns Països Catalans independents ni una punyeta.
Totes les lluites per la llibertat, són en realitat la mateixa lluita.
Hi ha gent que encara somia, aquí, a la Mallorca del 2004, a veure quan els empresaris ajudaran per exemple, a impulsar el nacionalisme d'alliberament. I mentres, no els ha passat pel cap unir els esforços i la mica de capital dels treballadors, dels assalariats.
Si són tan nacionalistes haurien de veure que del que es tracte és de rascar-se la butxaca i fer un fons comú per l'autogestió en empreses on el benefici revertesqui cap a tota causa d'alliberament, el nacional inclòs.
Aquí el que hi ha és molt de nacionalista d'escriure quatre llibres, 25 cartes al director, afiliar-se a l'STEI, a l'OCB, concentrar-se davant el Consulat de Mar quatre manifestos. Però d'ajuda mútua, de solidaritat, de caixes de resistència, d'empreses autogestionades, de cooperativisme, d'aprofitar l'experiència històrica de les societats de socors mutus, de tot això no en parlen. Són com gegants amb peus de fang, que no poden fer por a ningú. Les seves són paraules condemnades a endu-se el vent.
Tornar a dalt
bakunin
Invitat

MissatgePublicat: Dl Feb 09, 2004 1:37 pm    Assumpte: anarquia Respondre citant

Agermanat, hi una certa incongruencia quan dius "que l'anarquia defensa els valors individuals sobretot i parteix de l'individu no hi pot haver estructures ni institucions predeterminades que diguin com s'ha d'anar construint el món més just que tots desitjam". I més endavant escrius"Jo, des de planejaments anarquistes o llibertaris, o àcrates, vull la independència del meu poble, els Països Catalans, vull que el meu poble pugui decidir el seu futur, per exemple per mitjà de l'ús efectiu al dret a l'autodeterminació"

No serian els Països Catalans les "institucions predeterminades" que els anarquistes no volem?
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> General Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina Anterior  1, 2
Pàgina 2 de 2

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum