BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

PSM i la seva RENOVACIÓ
Anar a pàgina Anterior  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 103, 104, 105  Següent

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Mallorca
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
Tururut
Invitat

MissatgePublicat: Dt Ago 03, 2004 10:24 pm    Assumpte: Respondre citant

Mirem els resultats de les Europees.
Els vots del PSM sumats als d'ERC són els que el PSM va treure a les autòmiques, però allà en va perdre MOLTÍSSIMS. Això és el que compta com a dada a estudiar. Se'n varen anar al PSOE. Conclusions?
Tornar a dalt
sioux
Invitat

MissatgePublicat: Dt Ago 03, 2004 11:34 pm    Assumpte: renovacio del PSM Respondre citant

El problema del PSM no ha estat el centrisme. Ni molt menys. Ha estat la seva pròpia demogogia que se l'ha cruspit. Els "professionals" del NO, no han tengut la talla política per a exercir la majoria que la societat mallorquina ens confia.

L'aixopluc en l'espai de la marginalitat: a l'esquerra del PSOE, ha portat el PSM ha tenir l'espai electoral que té aquesta opció a tot Europa. Un espai minoritari, autocomplaent, de l'esquerra residual antisistema.
Per què ens deixat segrestar el nacionalisme per aquesta colla d'indigents intel.lectuals i polítics de pa amb fonteta?

És ben curiós que hagi estat el PSM el partit amb menys relleu generacional de tot el mapa polític. PP, PSOE, PCE, UM,...tot han baratat els seus dirigents, menys el PSM!

Hi ha les magnífiques generacions dels anys 90 de nacionalistes perdudes rera aquestacolla de professionals de la cadira. En Toni Llabrés, en Roger Gotarredona, en Bernat Aguiló, en Damià Perelló, en Frederic Melis,....En comptes d'aquests patriotes les mitjanies s'han conformat en cúria, portant el PSM a l'extinció com a proposta majoritària, tot mirant de ser, com a màxim, la comparsa indígena d'un PSOE pletòric; un PSOE que ha passat a l'ofensiva i ens està foragitant dels nostres bastions, s'ens està enportant el nostre electorat, i la il.lusió de la nostra militància. UM, ERC, PSOE,...tot semblen opcions bones per a que la nostra gent deserti. Qui condemnarà els culpables del despropòsit? La colla d'estomacs agraïts que copen la cúria?

Tornar a dalt
Myotragus
Invitat

MissatgePublicat: Dc Ago 04, 2004 8:54 am    Assumpte: Respondre citant

En unes eleccions, els vots son els que son. No n'hi ha mes. Els qui voten una opció no voten l'altre, de manera que allò que hom guanya algú altre ho perd. En aquesta pugna, cada partit planifica la seva estratègia per tal de prendre vots a un altre. L'estratègia del PSIB PSOE ha estat claríssima: robar vots al PSM. Davant aquest atac sistemàtic dels darrers anys, el PSM només s'ha preocupat de que ERC li podria prendre vots: ha preocupat més l'atac d'un caragol que l'atac del lleó. Ens hem volgut defensar del caragol mentre deixam que el lleó sen's mengi. I encara ho fem,. pel que es veu a aquest mateix fòrum.

La pregunta només és una: Tenim els collons o els ovaris necessaris per intentar robar-li vots al PSOE a partir d'ara?

Em sembla que no.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dc Ago 04, 2004 10:35 am    Assumpte: Respondre citant

Sense dubte fa pensar molt....crec que es molt interessant, si senyor.
Jo personalment crec fermament en l'unió de ERC i PSM,, i encara que hem disgusti que el PSOE en rapti els vots, crec que al ser gran i poderos,(ja se que és espanyol) tenim opcions de que ajudi.clar que ells no deixen de ser nacionalistes espanyol i tenen uns limits, però també fa que pensar, dins les opcions dolentes,no se si s'enten...

-------------------------------
Per cert no ve molt al tema, però he vist aquets comentaris radiofònics i m'agradaria molt que s'entengui l'idea d'espanya actual,gràcies...

http://www.somiserem.org/destacat1.ra

Joel Joan & Catalunya Ràdio
Tornar a dalt
Marratxiner

Registrat: 16 Gen 2004
Missatges: 180

MissatgePublicat: Dc Ago 04, 2004 10:41 am    Assumpte: Respondre citant

Per cert aquest últim missatge es meu...
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
Tururut
Invitat

MissatgePublicat: Dc Ago 04, 2004 10:08 pm    Assumpte: Re: renovacio del PSM Respondre citant

sioux escrigué:

El problema del PSM no ha estat el centrisme. Ni molt menys. Ha estat la seva pròpia demogogia que se l'ha cruspit. Els "professionals" del NO, no han tengut la talla política per a exercir la majoria que la societat mallorquina ens confia.

L'aixopluc en l'espai de la marginalitat: a l'esquerra del PSOE, ha portat el PSM ha tenir l'espai electoral que té aquesta opció a tot Europa. Un espai minoritari, autocomplaent, de l'esquerra residual antisistema.
Per què ens deixat segrestar el nacionalisme per aquesta colla d'indigents intel.lectuals i polítics de pa amb fonteta?

És ben curiós que hagi estat el PSM el partit amb menys relleu generacional de tot el mapa polític. PP, PSOE, PCE, UM,...tot han baratat els seus dirigents, menys el PSM!

Hi ha les magnífiques generacions dels anys 90 de nacionalistes perdudes rera aquestacolla de professionals de la cadira. En Toni Llabrés, en Roger Gotarredona, en Bernat Aguiló, en Damià Perelló, en Frederic Melis,....En comptes d'aquests patriotes les mitjanies s'han conformat en cúria, portant el PSM a l'extinció com a proposta majoritària, tot mirant de ser, com a màxim, la comparsa indígena d'un PSOE pletòric; un PSOE que ha passat a l'ofensiva i ens està foragitant dels nostres bastions, s'ens està enportant el nostre electorat, i la il.lusió de la nostra militància. UM, ERC, PSOE,...tot semblen opcions bones per a que la nostra gent deserti. Qui condemnarà els culpables del despropòsit? La colla d'estomacs agraïts que copen la cúria?

Tens molta de raó, sioux. Bona anàlisi. Molt bona.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dc Ago 04, 2004 10:09 pm    Assumpte: Respondre citant

Myotragus escrigué:
En unes eleccions, els vots son els que son. No n'hi ha mes. Els qui voten una opció no voten l'altre, de manera que allò que hom guanya algú altre ho perd. En aquesta pugna, cada partit planifica la seva estratègia per tal de prendre vots a un altre. L'estratègia del PSIB PSOE ha estat claríssima: robar vots al PSM. Davant aquest atac sistemàtic dels darrers anys, el PSM només s'ha preocupat de que ERC li podria prendre vots: ha preocupat més l'atac d'un caragol que l'atac del lleó. Ens hem volgut defensar del caragol mentre deixam que el lleó sen's mengi. I encara ho fem,. pel que es veu a aquest mateix fòrum.

La pregunta només és una: Tenim els collons o els ovaris necessaris per intentar robar-li vots al PSOE a partir d'ara?

Em sembla que no.

Com vols tenir collons si no teniu cervell?
Tornar a dalt
BLAU
Invitat

MissatgePublicat: Dc Ago 04, 2004 10:48 pm    Assumpte: RENOVACIÓ DEL PSM Respondre citant

[quote="Anonymous"]Sense dubte fa pensar molt....crec que es molt interessant, si senyor.
Jo personalment crec fermament en l'unió de ERC i PSM,, i encara que hem disgusti que el PSOE en rapti els vots, crec que al ser gran i poderos,(ja se que és espanyol) tenim opcions de que ajudi.clar que ells no deixen de ser nacionalistes espanyol i tenen uns limits, però també fa que pensar, dins les opcions dolentes,no se si s'enten...

-------------------------------
Per cert no ve molt al tema, però he vist aquets comentaris radiofònics i m'agradaria molt que s'entengui l'idea d'espanya actual,gràcies...

http://www.somiserem.org/destacat1.ra

Invitat, no t'entenc. Què es pot esperar del PSOE? Que no te n'enrecordes de la dècada negra del PSOE governant a Madrid? Agressions a la llengua, agressions al medi ambient, persecució d'independentistes,....

De veres tu vols la unió d'ERC i PSM, i penses així...?
Tornar a dalt
sMarratxiner
Invitat

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 8:07 am    Assumpte: Respondre citant

A veure, bé que m'enrecordo!
El que dic és que .la realitat de l'illa és ni més ni menys, que de turnisme. Es a dir que aqui guanyarà el PSIB o el PP, dins aquestes opcions el partit que pacta es el PSIB, dins aquests 2 partits NACIONALISTES ESPANYOLS es bo que en un d'ells s'orienti UN POC al nacionalisme català, per que si no les tendriem ben crues.
Pens en el progrés del primers paos l'autogovern, i el nostre reconeixement tant de nacio com de llengua.
Ara no ens enganyem...no per això s'ha de votar aquest partit.
Tornar a dalt
el mateix
Invitat

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 11:40 am    Assumpte: Respondre citant

Si l'horitzó polític del nacionalisme català a les Illes és votar el PSOE, estam ben arreglats. Em mereix més confiança i respecte pensar que al Parlament hi pot haver en Bernat Joan o un altre que no quatre ex-presidents de barriades de Palma.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 2:59 pm    Assumpte: skam Respondre citant

Entenc el que vols dir sMarratxiner, però crec que hauries de tenir perspectiva més positiva de la situació.
Tornar a dalt
puffinus mauretanicus
Invitat

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 5:05 pm    Assumpte: Hola! Respondre citant

Bones,
Fa uns dies que he començat les meves vacances i he estat revisant aquest fòrum i he decidit que m'agradaria aportar-hi la meva opinió.
Som simpatitzant del PSM d'ençà que em vaig agafar això de la política un poc en serio. I he de dir que si bé respect totes les opinions, i en compartesc moltes, publicades en aquest fòrum em fa mal veure com la gent cau molt aviat en l'insult i la manca de respecte envers dels altre, ja sien participants d'aquest fòrum o membres del PSM. Senzillament no comentaré res referent a les discussions amb en BB. Aquestes actituts em recorden massa al "sr,", s'ha de ser respectuós, Aznar i companyia.
Hi ha hagut molts de comentaris en aquest fòrum que m'han fet ganes de participar i intentaré donar la meva opinió respecte d'elles.
Un cop acabat aquest missatge de presentació només hem resta dir fins al proper missatge i esper que aquest fòrum segueixi així d'animat ja que això demostra que hi ha gent que realment es preocupa pel país.
Tornar a dalt
virot

Registrat: 05 Ago 2004
Missatges: 6
Ubicació: Campos

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 5:42 pm    Assumpte: El PSM i les tres potes Respondre citant

Com va?
Primer de tot vull dir que jo som en puffinus mauretanicus, que no és més que el nom científic del virot, però com què és la primera vegada que particip en aquest fòrum no he iniciat la sessió així com toca i no m'ha deixat emplear el meu identificador.
Bé pel que fa referència a les tres potes del PSM, veig que es torna a obrir la mateixa discusió de sempre i això m'ha recordat una conversa que vaig tenir amb uns companys d'UM i ERC, de la relació entre partits ja n'opinaré en un altre missatge.
No crec, al contrari d'alguns o molts dels missatges publicats, que això de les tres potes sia una mala idea el problema, i crec que és el més important del PSM, és que és una idea mal venuda.
A Mallorca, i faig referència a Mallorca perquè el fòrum està dins la secció de Mallorca tot i que jo parlaria de les Balears, fa falta un partit que tengui present aquest plantajaments.
El PSM ha de ser un partit nacionalista, i no crec que es pugui dubtar de que ho sigui, atractiu tan pels nacionalistes més moderats i localistes fins als més independentistes, tan balears com dels països catalans. Però no podem deixar de banda que el nostre país, i posau les froteres allà on volgueu que a mi ja em va bé, té problemes molt més greus que la lluita per la independència per desgràcia.
El PSM ha de ser un partit ecologista ja que vivim a una terra amb uns recursos limitats i depenem d'una economia que se'n va "a pique" entre d'altres coses perquè un dels seus principals atractius es veu sotmés a una enorme presió urbanística i a una sobre-explotació del seus recursos que duen camí de dividir a Mallorca en dues parts: la part urbana, convertida en un petit o no tan petit Manhatan, i la part salvatge convertida en un desert travessat de carreteres.
I finalment el PSM ha de ser d'esquerres perquè de les diferències socials i del liberalisme salvatge l'únic que en surt més que problemes socials i laborals que afecten a l'estabilitat del país i en perjudiquen a les seves empreses.
S'ha de ser d'esquerres perquè només amb una vertadera política social es podrà donar resposta a totes les mancances assistencials que pateix la societat d'avui en dia, però el fer una política social no ha de significar enfrontar-se als empresaris ja que el gran empresari pot sobreviure tancant el seu negoci i anant a un altre lloc.
Fer una política social ha de significar demostrar a totes les parts implicades que sols ens pot anar bé si tots estiram del carro en una mateixa direcció.
El dia que el PSM sia capaç de fer entendre, i perquè no d'entendre ell mateix, això a la societat serà el moment en que el PSM tendrà el seu vertader lloc en el panorama polític i serà una opció guanyadora.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
BLAU
Invitat

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 7:57 pm    Assumpte: Re: El PSM i les tres potes Respondre citant

virot escrigué:
Com va?
Primer de tot vull dir que jo som en puffinus mauretanicus, que no és més que el nom científic del virot, però com què és la primera vegada que particip en aquest fòrum no he iniciat la sessió així com toca i no m'ha deixat emplear el meu identificador.
Bé pel que fa referència a les tres potes del PSM, veig que es torna a obrir la mateixa discusió de sempre i això m'ha recordat una conversa que vaig tenir amb uns companys d'UM i ERC, de la relació entre partits ja n'opinaré en un altre missatge.
No crec, al contrari d'alguns o molts dels missatges publicats, que això de les tres potes sia una mala idea el problema, i crec que és el més important del PSM, és que és una idea mal venuda.
A Mallorca, i faig referència a Mallorca perquè el fòrum està dins la secció de Mallorca tot i que jo parlaria de les Balears, fa falta un partit que tengui present aquest plantajaments.
El PSM ha de ser un partit nacionalista, i no crec que es pugui dubtar de que ho sigui, atractiu tan pels nacionalistes més moderats i localistes fins als més independentistes, tan balears com dels països catalans. Però no podem deixar de banda que el nostre país, i posau les froteres allà on volgueu que a mi ja em va bé, té problemes molt més greus que la lluita per la independència per desgràcia.
El PSM ha de ser un partit ecologista ja que vivim a una terra amb uns recursos limitats i depenem d'una economia que se'n va "a pique" entre d'altres coses perquè un dels seus principals atractius es veu sotmés a una enorme presió urbanística i a una sobre-explotació del seus recursos que duen camí de dividir a Mallorca en dues parts: la part urbana, convertida en un petit o no tan petit Manhatan, i la part salvatge convertida en un desert travessat de carreteres.
I finalment el PSM ha de ser d'esquerres perquè de les diferències socials i del liberalisme salvatge l'únic que en surt més que problemes socials i laborals que afecten a l'estabilitat del país i en perjudiquen a les seves empreses.
S'ha de ser d'esquerres perquè només amb una vertadera política social es podrà donar resposta a totes les mancances assistencials que pateix la societat d'avui en dia, però el fer una política social no ha de significar enfrontar-se als empresaris ja que el gran empresari pot sobreviure tancant el seu negoci i anant a un altre lloc.
Fer una política social ha de significar demostrar a totes les parts implicades que sols ens pot anar bé si tots estiram del carro en una mateixa direcció.
El dia que el PSM sia capaç de fer entendre, i perquè no d'entendre ell mateix, això a la societat serà el moment en que el PSM tendrà el seu vertader lloc en el panorama polític i serà una opció guanyadora.

El problema. amic virot, és que les tres potetes no han de ser simètriques. Si el nacionalisme n'és un component més, ens diluïm en un entremats "-ismes" , tot ocupant un espai polític a l'estil d'Iniciativa per Catalunya, el de l'esquerra alternativa. I això té un sostre, un límit molt reduït. En una situació d'emergència nacional això n'és un luxe, una tudada d'esforç politic. La meva opinió és que el nacionalisme ha ser l'eix articulador de la nostra acció política. Una acció política ecologista i d'esquerres, però sempre subsidiària del procés de construcció nacional. Per això no compartesc la idea de les tres potetes, l'entenc com una manera de aigualir la nostra combativitat nacionalista i portant-nos cap aquest espai electotal residual i tributari de les majories simples del PSOE.
Tornar a dalt
Invitat

MissatgePublicat: Dj Ago 05, 2004 10:16 pm    Assumpte: Re: El PSM i les tres potes Respondre citant

BLAU escrigué:
virot escrigué:
Com va?
El PSM ha de ser un partit nacionalista, i no crec que es pugui dubtar de que ho sigui, atractiu tan pels nacionalistes més moderats i localistes fins als més independentistes,
tan balears com dels països catalans. Però no podem deixar de banda que el nostre país, i posau les froteres allà on volgueu que a mi ja em va bé, té problemes molt més greus que la lluita per la independència per desgràcia.

El problema. amic virot, és que les tres potetes no han de ser simètriques. Si el nacionalisme n'és un component més, ens diluïm en un entremats "-ismes" , tot ocupant un espai polític a l'estil d'Iniciativa per Catalunya, el de l'esquerra alternativa. I això té un sostre, un límit molt reduït. En una situació d'emergència nacional això n'és un luxe, una tudada d'esforç politic. La meva opinió és que el nacionalisme ha ser l'eix articulador de la nostra acció política. Una acció política ecologista i d'esquerres, però sempre subsidiària del procés de construcció nacional. Per això no compartesc la idea de les tres potetes, l'entenc com una manera de aigualir la nostra combativitat nacionalista i portant-nos cap aquest espai electotal residual i tributari de les majories simples del PSOE.

LÚCID, LÚCID, LÚCID, BLAU. Enhorabona.
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Mallorca Totes les hores són GMT + 1 Hora
Anar a pàgina Anterior  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 103, 104, 105  Següent
Pàgina 6 de 105

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum