BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Problemes amb l' spam [solucionat]

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Bloc
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
icasellas

Registrat: 13 Set 2006
Missatges: 25

MissatgePublicat: Dg Set 17, 2006 8:20 pm    Assumpte: Problemes amb l' spam [solucionat] Respondre citant

Hola Elena,
Ja veig que aneu molt enfeinats i contestem quan et vagi bé. No tinc pressa.

Amb les millores he vist que tinc alguns articles pels de comentaris d'spam, sobretot els del Carlos saura i al´gun altre com els caminos de hierro.
Em podeu dir com he d'actuar?
De moment vaig marcant els comentaris com spam, pero després els puc esborrar?
O que faig?

Merci i salutacions,
Isabel
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat Visitar pàgina web de l'autor
administrador
Site Admin

Registrat: 05 Des 2003
Missatges: 864

MissatgePublicat: Dg Set 17, 2006 9:28 pm    Assumpte: Respondre citant

Has d'esborrar els missatges. I si veus que hi ha uns articles amb tendència a rebre molt d'spam, en aquests articles en concret el millor és desactivar l'opció d'acceptar comentaris. Normalment l'spam arribar a articles que ja tenen un cert temps.

També convé anar a les opcions del bloc i activar l'opció de ser notificat cada vegada que s'escriu un comentari.

Un cop ens haguem estabilitzat amb el canvi de sistema i tot vagi sobre rodes, instal·larem algun plugin que ajudi a evitar l'spam.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
icasellas

MissatgePublicat: Dl Set 18, 2006 4:19 pm    Assumpte: + spam Respondre citant

És absolutament desesperant.
Ahir tal com em vareu dir, vaig marcar com spam els comentaris i retroenllaços, els vaig esborrar i els vaig bloquejar de comentaris.
Bé doncs, avui m'han omplert d'spam 3 articles més.
Aquest nit o tornaré a arreglar, a veure què passa...
Alguna idea més???
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Dl Set 18, 2006 9:02 pm    Assumpte: Respondre citant

Quan tot funcioni sobre rodes, instal·larem alguns plugins que ajudaran a evitar el problema. Per exemple hi ha un plugin que permet moderar els articles, és a dir que no es publica res a al teu bloc fins que dones el vist-i-plau.
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Dt Set 19, 2006 8:44 am    Assumpte: Respondre citant

El nou sistema de blocs de BalearWeb no incorporar per defecte el filtre anti-spam que veníem utilitzant fins ara. Aquesta funcionalitat s'afegeix com plugin o complement i perquè funcioni cal activar-lo a cada bloc. Tots els usuaris haurien d'entrar dins de l'eina d'administració, accedir a la secció Arranjaments, després entrar a Content Filter i aquí dins activar la caixa de verificació que hi ha al costat de Enable this plugin.

Després cal repetir el mateix procés amb el complement anomenat Host Block Plugin

Cada vegada que BalearWeb instal·li algun complement, els usuaris que el vulguin utilitzar hauran d'activar-lo al seu bloc.
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Dt Set 19, 2006 10:18 am    Assumpte: Respondre citant

Estem traduint al català el text que incorporen aquests dos complements perquè siguin més entenedors. També hem instal·lat un altre complement per filtrar els trackbacks. Cal que l'activeu també. El trobareu a Arranjaments també.
Tornar a dalt
icasellas

MissatgePublicat: Dt Set 19, 2006 9:17 pm    Assumpte: Respondre citant

Gràcies, ja ho tinc activat... a veure que passa.
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Dt Set 19, 2006 9:24 pm    Assumpte: Respondre citant

No és cap meravella però és una ajuda. Instal·larem més complements de protecció contra l'spam.
Tornar a dalt
Fabián

Registrat: 10 Ago 2006
Missatges: 37

MissatgePublicat: Dt Set 19, 2006 9:59 pm    Assumpte: Respondre citant

El antispam en comentarios y retroenlaces por ahora ha funcionado bien. Entraron comentarios de spam y retroenlaces estos dos días pasados, pero desde hace unas horas ya no me han entrado.
Creo que funcionan bien.
Tornar a dalt
ixsp

Registrat: 15 Nov 2006
Missatges: 11

MissatgePublicat: Dg Abr 08, 2007 11:38 am    Assumpte: Com marcar com spam? Respondre citant

administrador escrigué:
Estem traduint al català el text que incorporen aquests dos complements perquè siguin més entenedors. També hem instal·lat un altre complement per filtrar els trackbacks. Cal que l'activeu també. El trobareu a Arranjaments també.

Dues cosetes:
- Me pots dir com marcar com spam un missatge? Vaig a editar comentaris i només me surt l'opció d'eliminar.
- Me pots dir com es diuen els complements en català? Suposo que és l'exclusió de continguts però vull estar segur.

Gràcies!
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Dt Abr 10, 2007 9:44 am    Assumpte: Re: Com marcar com spam? Respondre citant

ixsp escrigué:
administrador escrigué:

Dues cosetes:
- Me pots dir com marcar com spam un missatge? Vaig a editar comentaris i només me surt l'opció d'eliminar.
- Me pots dir com es diuen els complements en català? Suposo que és l'exclusió de continguts però vull estar segur.

Gràcies!

Trobaràs informació sobre els mètodes de protecció antispam a la llista de preguntes freqüents, punt 6.
Tornar a dalt
ixsp

MissatgePublicat: Ds Jun 16, 2007 10:31 am    Assumpte: Re: Com marcar com spam? Respondre citant

administrador escrigué:
Trobaràs informació sobre els mètodes de protecció antispam a la llista de preguntes freqüents, punt 6.

He revisat la informació que m'has indicat i he marcat totes les opcions que s'indiquen al punt 6, però encara no sé com marcar els missatges com a spam. Si vaig a l'edició de comentaris, només me surten les icones per esborrar i per visitar la URL relacionada.
Com puc marcar els missatges indicant que són spam? Això me servirà per que el sistema vagi aprenent el que considero spam?

Una altra qüestió que he demanat omplint el formulari de contacte i que menciono aquí al no haver rebut resposta. No podeu posar un sistema de validació de comentaris? Podeu veure el sistema a www.kriptopolis.org on, per validar l'entrada d'un comentari, surt una imatge i un quadre de text; la imatge conté caràcter que l'usuari ha de posar al quadre de text per validar l'entrada; a més a més la imatge està un tant distorsionada per que els programes de spam no puguin fer un OCR.
Me pareix un bon sistema que, si podeu implantar, evitarà el spam al manco a dia d'avui. La web de referència que vos he donat no té spam.
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Ds Jun 16, 2007 10:45 am    Assumpte: Re: Com marcar com spam? Respondre citant

Cita:
He revisat la informació que m'has indicat i he marcat totes les opcions que s'indiquen al punt 6, però encara no sé com marcar els missatges com a spam. Si vaig a l'edició de comentaris, només me surten les icones per esborrar i per visitar la URL relacionada.
Com puc marcar els missatges indicant que són spam? Això me servirà per que el sistema vagi aprenent el que considero spam?

No, el filtre bayesià no està activat perquè considero que no funciona gaire bé.

Cita:
Una altra qüestió que he demanat omplint el formulari de contacte i que menciono aquí al no haver rebut resposta. No podeu posar un sistema de validació de comentaris? Podeu veure el sistema a www.kriptopolis.org on, per validar l'entrada d'un comentari, surt una imatge i un quadre de text; la imatge conté caràcter que l'usuari ha de posar al quadre de text per validar l'entrada; a més a més la imatge està un tant distorsionada per que els programes de spam no puguin fer un OCR.
Me pareix un bon sistema que, si podeu implantar, evitarà el spam al manco a dia d'avui. La web de referència que vos he donat no té spam,

No ens agrada aquest mètode de protecció contra l'spam perquè genera problemes d'accessibilitat a les persones invidents. Més informació: http://www.w3.org/TR/turingtest/

La majoria d'spam es concentra a uns pocs missatges en concret, que normalment són antics. Et suggereixo que desactivis l'opció de rebre comentaris als missatges que reben més spam.
Tornar a dalt
ixsp

MissatgePublicat: Dg Jun 17, 2007 11:43 am    Assumpte: Re: Com marcar com spam? Respondre citant

administrador escrigué:
La majoria d'spam es concentra a uns pocs missatges en concret, que normalment són antics. Et suggereixo que desactivis l'opció de rebre comentaris als missatges que reben més spam.

Molt bé. Però com puc saber a quin article pertany el comentari?
A la pantalla d'edició de comentaris no surt a quin article pertany. Quina és la manera de saber-ho des de l'administració del bloc?
Tornar a dalt
administrador
Site Admin

MissatgePublicat: Dg Jun 17, 2007 11:59 am    Assumpte: Respondre citant

Malauradament, si entres per "Gestió de comentaris", actualment no es pot visualitzar a quin article pertany cada comentari. En Fabian ja ens ho va fer veure fa un temps i això està corregit a la nova versió del sistema LifeType que instal·larem properament.

Mentrestant, et suggereixo que activis l'opció de notificació de comentaris nous a les preferències del bloc i a cada article. Així quan algú et deixi un comentari rebràs un email que sí indica la URL de l'article en qüestió. Si actives la notificació de comentaris a les preferències del bloc, tots els articles nous ja tendran aquesta opció activada per defecte. La pega és que els articles publicats prèviament continuaran sense tenir l'opció activada, i hauràs d'entrar-hi un per un per activar-la.

Per saber on es troba un comentari també pots emprar el cercador del teu bloc, a la part pública.
Tornar a dalt
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Bloc Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum