BalearWeb
Índex del Fòrum de BalearWeb
 FAQFAQ   BuscarBuscar   Llista de MembresLlista de Membres   Grups d'UsuarisGrups d'Usuaris   Registrar-seRegistrar-se 
 PerfilPerfil   Inicia una sessió per veure els teus missatges privatsInicia una sessió per veure els teus missatges privats   Iniciar SessióIniciar Sessió 

Quina identitat sentiu més arrelada els menorquins?

Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Menorca
Veure tema anterior :: Veure tema següent  
Autor Missatge
didac

Registrat: 08 Nov 2006
Missatges: 5

MissatgePublicat: Dc Nov 08, 2006 7:43 pm    Assumpte: Quina identitat sentiu més arrelada els menorquins? Respondre citant

Només ho pregunto per curiositat, però en aquests moments que es debat tant sobre nacionalisme, catalanisme... sentiments de pertinença, m'agradaria saber què en penseu els menorquins. Si bé és cert que quan he anat a Menorca m'he sentit com a casa, com és lògic, no vaig entrar a fons a parlar amb els menorquins d'aquest tema i m'agradaria saber-ne la vostra opinió.

Jo us puc dir que des del Principat, Menorca es veu com l'illa "més catalana" de totes les Balears i no voldria que us prenguéssiu això de "catalana" com a insult, és una manera de parlar, des de la perspectiva de Catalunya. És cert que Menorca ha mantingut més la seva tradició, escapa una mica als corrents mallorquins; en política el Consell Insular té un color diferent al de la resta de Ses Illes i crec haver sentit que durant la República, Menorca va elaborar un projecte d'adhesió a Catalunya, que no va quedar en res per l'imminent esclat de la Guerra Civil.

Ja sé que a l'illa hi deu haver de tot, però quin sentiment hi predomina? el de només menorquí, balear, català, espanyol... No voldria crear cap polèmica, és simplement curiositat.

Així mateix, m'agradaria saber si hi ha discussions entorn de la llengua catalana, tot i que jo pel que vaig copsar, diria que no gaire, ja que vaig assistir a la Fira del Llibre en Català de Ciutadella.

Jo, personalment, crec que la unitat de la Llengua és inqüestionable. I també penso que formem part d'una mateixa comunitat cultural, cadascú amb les seves peculiaritats que no s'han de deixar perdre. I si un dia els PPCC arribessin a ser una realitat, cosa que no crec que jo vegi, Menorca i totes les Illes tindrien ple dret a formar-ne part, sempre respectant la seva voluntat, això sense dubte. Res no s'ha d'imposar a ningú, i tot és respectable.

Bé, idò digueu el que en penseu. Gràcies.
Tornar a dalt
Veure perfil de l'usuari Enviar missatge privat
Mostrar missatges d'anteriors:   
Publicar un tema nou   Respondre al tema    Índex del Fòrum de BalearWeb -> Menorca Totes les hores són GMT + 1 Hora
Pàgina 1 de 1

Canviar a:  
No pots publicar nous temes en aquest fòrum
No pots respondre a temes en aquest fòrum
No pots editar els teus missatges en aquest fòrum
No pots esborrar els teus missatges aquest fòrum
No pots votar a les enquestes en aquest fòrum